Ce faci cu SLi si CrossfireX cum functioneaza

Mult timp habar nu am avut ce inseamna aceste tehnologii sincer stiam eu ca e ceva de functionare simultana a doua sau mai multe placi intr-un sistem sporind sperantele dar nu stiam eu cum si in ce fel. Se pare ca sunt anumite placi de baza care suporta aceste configuratii. Aceste standarte sunt proprii producatorilor de placi video  iar depinzand de marca acestea pot fi SLi (NVIDIA) sau CrossfireX la AMD.
Am urmarit pe canalul pc garage explicatia acestor moduri de functionare a placilor video iar Madalin a prezentat foarte pe scurt ce inseamna acestea. Nu o sa intru nici eu mult in detaliu deoarece o sa postez acel video de pe youtube si sper ca o sa fie la multi de folos.
Pe scurt pentru acest montaj in teorie avem nevoie de placi video de acelasi model si de un adaptor bridge care pot sa spun ca se conecteaza pe spatele placilor pe un conector care eu mereu am zis ca este in plus eu credeam ca este folosit cel mai probabil pentru programarea placii in fabrica sau service. Din cate am vazut eu de multe ori peste aceste conectori mai sunt puse capacele din guma sau ceva. Iti dai seama ce ma pricep la jocuri.
Cea de a2a ideie care mi-a ramas in gand este ca una din montaje anume crossfirex poate fi folosita fara connector dedicat transferul de date fiind prin sloturile pci daca este suportat acest mod simplu de catre placa de baza (trebuie sa aiba sistemul integrat) iar acesta poate fi setat din control panel la driveru placii.
Alta ideie, pentru SLi (Nvidia) ne trebuie un pci 16x si unul de minim 8x iar pentru crossfirex ne trebuie de 16x respectiv 4x .
Este o forma de inseriere a procesoarelor grafice (GPU) iar acest montaj mareste performantele prin insumarea fortei celor doua placi.
Se pare ca placile video mai recente (high end) au compatibilitatea cea mai mare oferind posibilitati si abilitati pentru diverse aplicatii.
Fara sa mai trag de timp te invit sa vizionezi clipu si astept comentarii pareri, de exemplu la ce varsta ai facut prima configuratie de gaming sau cand te-ai upgradat la SLI sau crossfiereX.

Comentarii

Reduceri folosind codul

Iti dau reducere 1% la PC Garage

Postare sugerata...

Un program care amplifica sunetul la boxele de la pc

Program de modificat poze PhotoInstrument

Postări populare de pe acest blog

Rezolvare problema SMS pe iPhone in reteaua Vodafone

Exista sau nu virusi pe Filelist traker

Ce faci cand de odata nu mai ai semnal video la monitor NO SIGNAL